torsdag 19. mai 2011

Er du mystisk?

styleroom se

createlovegrow blogg

Finner folk frem til hvor du bor?
Får du fremmede på døra som egentlig skulle på besøk til naboen?
Stopper folk som ikke finner veien til noe for å spørre hvor de her?

På spørsmål 1 og 2 kunne jeg inntil nylig svare henholdsvis Nei og Ja. Til slutt skjønte vi at det var på tide å merke huset vårt. Fasadenummer er en god ting, har vi skjønt!  :)  
Da så jeg virkelig for et utvalg som finnes av husnummerskilt rundt omkring. Artig å kunne velge en stil samtidig som de skal fylle en funksjon. Se bare her:

house art


atlas



chiasso

neutra, Design within reach


Hjemmelaga i voks hos dinosaursandrobots com

Etter det jeg skjønner er brann- og redningsetaten også glad for at huseiere merker husene sine godt. Skulle det først skje et uhell og man trenger å ringe til utrykningskjøretøy, må de som "står der" lett kunne finne ut hvor de er og si hvor hjelpen skal sendes.  


Husnummer og utebelysning i ett.
elonline se 

vanwinkelsigns com


Ting man bør tenke på når man velger husnummerskilt:
1) At nummerfargen vil vise godt på fasaden. (Velg lyse nummer til mørk veggfarge og omvendt)
2) Å plassere husnummerskiltet et sted der de er lett synlige for de som trenger å se det
    (fra veien, for de gående..
3) Og så det selvsagte: at man liker skiltdesignet. :)
    +  at det kanskje også står i stil med huset ditt sin arkitektoniske stil?


For de som har lyst til å gjøre husnummereringa til noe utradisjonelt,
er det bare å la fantasien slippes løs.

svensk blogg HosWesterbergs


prweb com


uberreview com


Stadshem mäkleri


fra norske bloggen Hvitstil


Jeg må innrømme at vi tok en kjapp og enkel, men funksjonell løsning for vårt hus: rimelige, men moderne tall i stål fra Clas Ohlson.  :)

Har du noen andre tips til husmerking?
Hva likte du best?


Helt på tampen i dag: en lite tips til de som liker å få inspirasjon i videoform.
Ikea Livet hemma-siden har lansert en samling inspirasjonsklipp. Du finner dem her.


I morgen
Lyst på ny tapet? - Lotteri!!

9 kommentarer:

  1. Så herlig inspirasjon da:)
    Massevis av fine tall!!

    SvarSlett
  2. Jeg synes sånne store tall er så fint, så når vi får oss hus vil jeg ha slikt tall som på det nest nederste bilde. Hvis det passer til huset selvfølgelig:)
    Angående de trekulene...tok meg den friheten å pakke en liten pakke til deg nå, som blir sendt med posten i morgen...hihi:)
    Håper det er greit.
    Klemklem

    SvarSlett
  3. Ha ha, jeg satt i går kveld og googlet husnummer:) Liker sånne store, men det på neste nederste bilde var kanskje litt for stort. Masse fint du har funnet fram!

    SvarSlett
  4. Noen i nabolaget har skrevet hele gateadressen med halvmeter store bokstaver på en murvegg i huset sitt. Utrolig kult! A

    SvarSlett
  5. Litt av hvert å velge mellom ja.. Veldig kult det store 3-tallet. Høres kult ut også det i nabolaget ditt også da, hadde vært morsomt å se det:-)

    SvarSlett
  6. Vi er like oppfinnsomme som dere, tall fra Clas Ohlson. :) Men jeg kunne godt tenkt meg et stort et, hadde det bare passet til huset.

    SvarSlett
  7. Jeg liker de som er små. Men da kan ingen se dem og de skal være liksom der for å bli sett... da tror jeg jeg går for det skriftlige (TOLV) : )

    SvarSlett
  8. hi :-)
    thank you so much for your nice words!I really do appreciate them and I´ll add you on my blogroll, too!
    happy weekend :-)
    rebecca

    SvarSlett
  9. Det kommer Lipfish-konkurranse til uka hvor du kan vinne den stilige t-shirten inne hos meg, så følg med ;)

    God helg!

    Klem

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...