søndag 6. juni 2010

Svart og hvitt

Jeg er ikke så vågal selv med bruk av store kontraster i innredningen. Føler meg kanskje litt sprekere i sommermånedene, men til vanlig går jeg for mønster ton-i-ton eller ensfargede tekstiler; ofte ensfarget med struktur. Men svart og hvitt er spennende å sette sammen. Interiører med slike farger er spennende å se på. Kanskje leker hodet mitt med tanken på å prøve meg litt utpå selv, etter hvert?


De grønne plantene kommer flott til sin rett i et slikt miljø.

Flott dette teppet. Tenker det er fra Day Home.

Gjennomgående fargevalg gir helhet og ro til rommene. God atmosfære.

Syns det gjør seg veldig godt med en annen farge til det svart hvite. Lilla her.

Så lenge store flater er lyse, ser det ut som det godt kan brukes en del svart, uten at det blir mørkt og tungt.
Bildene er fra Boligmagasinet dk.

Ellers har jeg glemt å svare på et par spørsmål her på bloggen.
1) I presentasjonen av Nytt på verandaen lurte noen på hvor møblene er fra: og ja, flere tippet rett: de er fra Plantasjen. Vi er superfornøyd med dem!!

2) Og så har flere spurt etter gråfargene på det nye filmrommet. Vi gikk for 4502-R og 6502-R. Den mørkeste (65..) er på bunnveggen der lerretet henger. Vi er veldig fornøyde med disse også. Føltes vågalt å skulle velge såpass mørke farger, men de kler rommet og funksjonen til rommet godt. Vi er glade for at vi valgte "-R" på slutten. :) En dæsj med rød har gjort susen. Fargegløden er varm og fin. Og de to nyansene står godt til hverandre.

Håper alle har hatt ei god helg? Det har saktens vi. Nydelig vær og en blanding av praktiske og hyggelige aktiviteter er unnagjort.

Nå skal jeg på "hjemmebesøk" til noen venner som har bedt om litt "konsulenthjelp" før prep'ing av hus for salg. Jeg føler meg beæret og gleder meg - skjønner ikke helt at de mener at de trenger min hjelp - de har veldig god smak! Lurer på om jeg ikke skal sørge for noen innlegg om huset deres om litt.
Wish me luck!

God ukestart til alle!

I morgen
vil jeg vise hva jeg har vunnet! :)

3 kommentarer:

  1. Nå ble jeg kjempe glad som kom over bloggen din!:) Tusen takk, gleder meg til å følge deg videre:)

    SvarSlett
  2. Efter det jeg har set på din blog, kan jeg godt forstå at du har fået "konsulent-jobbet". Held og lykke. Hilsen Bente

    SvarSlett
  3. Flotte bilder! Svart-hvitt er kjempelekkert! Lykke til med "konsulent"-jobb, det klarer du nok veldig fint;)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...