mandag 10. mai 2010

Prosjekt filmrom


Dette er herr Åpent hus' prosjekt - drømmen om et eget filmrom er i ferd med å gå i oppfyllelse. Samtidig vil det fungere som gjesterom - og tas i bruk allerede neste helg. :) "Vi" startet på scratch. Skrellet av alle vegg- og takplater + gulv. Nytt strømopplegg, etterisolering av tak, isetting av lydbøyler mm.





Gulvet vi har valgt har drivved-look - det gjør seg fint sammen med varmgrå vegg, synes vi. Mangler fortsatt en gulvvask og noen gulvlister, ser du.


Ingen taklister, derimot.
Her skal håndtverket få stå for seg selv.


Ser at fargegjengivelsen er så som så i disse bildene.
Stol mest på det nederste av de to ovenstående bildene, du! :)

I bunnen av rommet har herr Åpent hus nå spent opp filmlerret på blindramme, og han skal selv snekre egen hifi-benk. Det skjer nok en gang om ei ukes tid når 17-mai, tre-årsdag og storfamilie-treff er overstått. Skal vise hvordan det blir til slutt, hvis dere vil. :)

A propos gårsdagens blomstrende innlegg her. En time etter publisering lå det hvite vinterteppet igjen over landskapet her omkring! Jeg var så forbløffa at jeg gikk ut på verandaen og tok dette bildet:

Det eneste som mangler er
et stort spørsmåls- og utropstegn til slutt!

Alle foto (c) Åpent hus
Mr. Open house's dream of his own home theatre is coming to life. I'll show more when it's ready.

I morgen:
skjønnhet i de små ting ...

4 kommentarer:

  1. Jeg tror jeg har en Avdelingsmann som ville blitt grønn av misunnelse over dette rommet. Jeg derimot nøyer meg med å gi komplimenter for både veggfargevalg samt parkett. Det ble kjempeflott.

    SvarSlett
  2. Kjempeflott gulv og fin farge på veggen. Jeg ser gjerne flere bilder etterhvert!

    SvarSlett
  3. Dette blir bra! Fargen minner veldig om den vi har på en vegg på soverommet vårt. Kanskje den samme...! Vi kommer kanskje også til å lage til filmrom i kjelleren. Gleder meg når jeg ser hvor langt dere er komt =)

    SvarSlett
  4. Dette vart veldig bra..
    Snurr film!!

    Kjekt med inneprosjekt når det snør i mai..

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...