mandag 23. november 2009

Ny Montana




Har alltid synes at designet og utvalget i Montana-kolleksjonen har vært fint.
Allsidigheten mest av alt. Og kvaliteten, selvfølgelig. Det kan brukes til så mye.
Men det har krevd modning å rettferdiggjøre å bruke flere tusenlapper
på en såpass liten dings av en seksjon.



Åpent hus' første Montana-modul er tiltenkt problemområde nr. 1 på hovedstua. Her er det gufne før-bildet. Need I say more?
Den usminkede sannheten:
Gammel, gammel, mørk hylle og klare tegn på manglende orden og leketøybegrensninger. .



Herr Åpent hus stod på sidelinja når bestillingen ble gjort, og var således ganske spent når kassa med bestillingsvaren kom i hus før helga.
(De to bildene øverst er altså ikke fra Åpent hus - men fra Montanas egen nettside).


Men nå er den her - vår aller første kjære lille Montana! :)
Det måtte bli en modul med dører, som kunne skjule alle disse tingene som trengs å finnes innen rekkevidde.

Bare fargeskiftet utgjorde stor forskjell i denne kroken av rommet.
Herlig hvordan det lysnet og åpnet seg bare av å bytte ut ei gammel bokhylle.


Så hvorfor bruke såpass mye penger på "en liten hyllesak"?
- At den har mange bruksområder og lang levetid bør vel holde som svar.
Og så er nå prioriteringer og pengebruk helt ens egen sak, er det ikke?
Både jeg og Herr Åpent hus er i alle fall veldig fornøyd både med utformingen
og kvaliteten på  "hyllesaken".


Ser kanskje litt beskjedent ut med bare en modul Montana?
Vel, den fyller i alle fall funksjonen sin.
Og med tiden kan det kanskje bli flere i Åpent hus?


Nå er utfordringen å finne plass til alt rotet som ikke får plass innenfor dørene! :)
(eller kanskje kvitte oss med det??)
:)

I morgen
blir det lyst lett og feminint innlegg.


Og til uka skal jeg på kunstnerbesøk,
for å gi dere en personlig kunstner-presentasjon! :)

Gleder meg!

10 kommentarer:

  1. Wow - forandring fryder. Dette ble riktig så få fint og absolutt verdt pengene sine. God design er en investering - hør hør!

    SvarSlett
  2. Graulerer med nytt møbel! Det ble en kjempeforandring! Et godt valg!!!:) Du skal vel ikke se bort fra at det blir flere moduler etterhvert, nei:) Lett å bli hektet på noe som er så bra!!
    Vi bestilte vår første modul i sommer, så den kom like før innflytting. Nå venter vi på to til:) Den ene står på butikken og venter, og den andre er vi lovet før jul! Jeg er iallfall kjempefornøyd!!!

    SvarSlett
  3. TØFT :D Montana har utrolig mye fint og hundrevis av løsninger. Man går ikke inn i den butikken med et oppbevaringsproblem uten å komme ut igjen med en perfekt løsning. Men desverre er det nok prisen som holder mange tilbake :/

    SvarSlett
  4. Gratulerer så masse. Det beste med Montana synes jeg er at de er så tidløse. De holder seg like bra når jeg er rtettiognoe, som jeg forventer at de holder seg når jeg er sekstiognoe.

    SvarSlett
  5. Gratulerer! Det ble veldig fint, og jeg er helt enig i betraktningene dine. Dessuten har jeg funnet ut at helt ordinære Montanahyller i standard hvitt ikke er så veldig mye dyrere enn de som selges på Bolia - som en sammenligning. Imidlertid blir det dyrere så snart man skal ha dører, bein og annet utstyr.

    SvarSlett
  6. Kjempefin!!!! Jeg vil også ha..
    Klem

    SvarSlett
  7. Takk for tilbakemelding :) Ja, ungdommen er superfornøyd!
    Ikke lov til å ha dårlig samvittighet, det er en utfordring som tar litt tid - så ta den bare hvis du har tid og lyst!
    Kjersti

    SvarSlett
  8. Gratulerer med din første Montana-modul. Jeg elsker designet og bruksmulighetene. Ble forresten skikkelig fint hos dere. :)

    SvarSlett
  9. Hei! Er på let etter Montana til min egen stue og kom så inn på din blogg. Kan jeg spør hva prisen er? Tonje

    SvarSlett
  10. Hei Anonym! :) Montana er jo ikke av det billigste. Vi kjøpte stålbein et annet sted, og sparte nærmere tusen kroner på det. Modulen koster ca. 4000,-. Men vi har ikke angret et øyeblikk. Det blir nok flere moduler etter hvert. Og de kan vare en hel livstid! Har du en vegg som tåler å bære en del vekt, er vegghengt versjon kjempefin! Finnes i flere dybder og i all verdesn kombinasjoner med og uten skap osv. Lykke til!!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...